Passa al contingut principal

Aportant llum sobre Ca N'Alemany (II)


Per sorpresa meva, revisant la cartografia del planejament urbanístic de Viladecans, he vist que el sector d'actuació corresponent al pla parcial urbanístic de Ca N'Alemany està classificat com a sòl urbà consolidat. 
Als que coneixeu la zona, aquesta informació us sobtarà tant com a mi. I als que no, només cal que mireu la fotografia aèria següent. 

Hi veieu el mateix que jo?





Una zona urbana consolidada és aquella que es composa per espais aptes per a l'edificació, segons la seva qualificació urbanística, i que compleixi els següents requisits: 
  • que estigui urbanitzada. Per tant, ha de disposar d'una xarxa prou consolidada com per permetre la connectivitat de la zona amb la trama viària municipal, d'una xarxa d'abastiment d'aigua i clavegueram, i subministrament elèctric. 
  • que sigui limítrof amb una via amb enllumenat públic i que estigui íntegrament pavimentada. 
  • que tinguin les alineacions i rasants senyalats, sense que sigui necessari cedir terrenys per aquesta finalitat quan es vagin a edificar. Per tant, els carrers que contindrà aquesta zona d'actuació han d'estar fets.
Per tant, no podem dir que el projecte d'outlet incompleixi la la llei d'ordenació dels equipaments comercials catalana per ubicar-se en una zona urbana no consolidada. 

Cal destacar, però, que aquest àmbit d'actuació coincideix amb el límit sud del sòl classificat com a urbà. A partir d'aquest punt comença el Parc Agrari del Delta del Llobregat i, per tant, el sòl no urbanitzable - rústic protegit de valor agrícola. Hi trobeu massa diferència entre un lloc i l'altre, malgrat tenir diferent classificació urbana i que un està protegit legalment per les seves qualitats biològiques? Per a mi són idèntics: feta la llei, feta la trampa. 



Ara bé, dins de l'àrea d'actuació de Ca N'Alemany trobem dos tipus de qualificació del sòl, a part de les zones viàries i zones verdes: zona industrial (A1) i equipaments comunitaris i dotacions (SE). Així que de nou, insistir en que que els establiments comercials es poden implantar únicament als àmbits on el planejament urbanístic vigent admet l'ús comercial.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Aportant llum sobre Ca n'Alemany (1)

"Viladecans inaugurarà el 2016 un dels   outlets   més grans, amb unes 150 botigues de primeres marques. Serà similar a La Roca Village de la Roca del Vallès i on es vendrà roba de primeres marques nacionals i internacionals de la temporada passada. L'empresa Neinver, que és la segona operadora europea d'outlets   i que té la seva seu a Madrid, ha comprat uns terrenys de 75.000 metres quadrats a la zona de Ca n'Alemany, just al costat dels terrenys adquirits per Desigual, on l'empresa de moda catalana construirà el seu centre logístic per a tot Europa". Compleix la llei d'ordenació dels equipaments comercials*? Hem de tenir en compte que, segons estableix l'article 121.1 de l'Estatut d'autonomia, la Generalitat de Catalunya te competència en matèria de comerç. Això significa que, entre d’altres qüestions, és l’encarregada de la classificació i la planificació territorial dels equipaments comercials, de la regulació dels requisit...

Hotel La Rocinha

Ha empezado la cuenta atrás para el próximo Mundial de Fútbol, que ya hace meses que se ha materializado como una gran oportunidad de desarrollo económico multiescalar para Brasil.  La reactivación del sector secundario, con la construcción de nuevas infraestructuras, y el reposicionamiento del país en el mapa turístico son los dos grandes tótems que el evento deportivo van a instalarse en el Brasil de la próxima década. Nadie quiere quedarse al margen del torbellino económico que supone el Mundial por cualquier país. A falta de hoteles - la NBC asegura que dos de cada tres turistas con entrada para los partidos se van a quedar sin cama- en barrios como el de Rocinha se ofrece alojamiento por 11 euros la noche. Esta favela, con excelentes vistas a la bahía desde su acantilado, está a menos de un kilómetro de los hoteles de lujo en los que se alojarán los jugadores.  Eso sí, a pesar de las operaciones de "saneamiento" de los últimos dos años y la erradicación de los...

Un crit per la igualtat territorial

Avui és notícia que el Consorci Viari de la Catalunya Central ha anunciat que iniciarà un estudi per demostrar a la Generalitat la necessitat de connectar Manresa amb Lleida (La Vanguardia, 05/09/2013). I és que es triga el mateix en fer aquest trajecte en tren (línia convencional, rodalies) que en anar de Lleida a Madrid (en AVE). Per entendre aquests desequilibris en termes d’accessibilitat ens hem de remetre a mitjans del segle XIX, quan es va començar a construir la xarxa ferroviària espanyola. El contexto político de cada país determinó el timing del desarrollo ferroviario. La coincidencia temporal del boom ferroviario con el nacimiento del primer Estado liberal centralizado en España, es un elemento importante a tener en cuenta ya que determinó el proceso y la forma del desarrollo del ferrocarril en España. Bajo los auspicios de la ley del ferrocarril de 1855 se diseñó una red que pretendía fraguar la unidad nacional a la vez que diluía las profundas desigualdades reg...